Kredi Yurtlar Kurumu Öğrenim, Katkı Kredisi Borç No Sorgulama

Üniversitede okurken bu kredilerden bende aldım şimdi geri ödemesi ile uğraşıyoruz, işin garip tarafı aşağıdaki bağlantılarda bulunan sorgulama ekranlarında bazen vergi dairesine verildiğim yazıyordu, “Vergi Dairesi: Borcunuz …….. VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ’ne Tahsil Edilmek Üzere Bildirilmiştir” daha sonra gidip hemen 2-3 ay peşin ödüyordum, o ibare kayboluyordu. Bu duruma gelmiş kimseler yani bu ibareyi gören kimseler icralık demektir. O yüzden öncelikle sayfada gösterilen toplam tutarı zaman kaybetmeden ödemeye bakın. Bazı aklı evveller ise bu uyarı arada bir verilir, bu KYK’nun kalan paraları toplama stratejisidir, bişey olmaz derler ama unutmayın, devlet kimsede 1 kuruşunu bırakmaz.

kykkredi

Bu konu ile ilgili bazı püf noktalar vereyim, mağdur olmayın.

Ayrıca eklemek istiyorum, ben bu paraları üniversitede okurken nereye harcadım hatırlayamıyorum inanın meğer ne çok kredi almışım!

Devletin 1 kuruş dahi alacağı olsa kesinlikle bırakmaz ve alır dedik ya, o nedenle bu borçlardan kaçış yok, mümkünse aksatmadan ve faiz getirtmeden ödemek gerekli, bazı arkadaşların durumu yok biliyorum, elinizden geldiğince arkadaşlar, sizi de anlıyorum. :(

Bazen aksamalar olabiliyor ve kırmızı büyük puntolarla uyarı alabiliyorsunuz. Bu durumda ya kalan borcunuzun toplam ödemesini yapın ya da ne kadar ödeme yapabiliyorsanız yapın ve eğer çok rahatsız oluyorsanız, kredi yurtlar kurumuna bu ibarenin kaldırılması ile ilgili bir dilekçeyi, banka dekontunun bir kopyasını da dilekçeye iliştirerek teslim edin.
Mesela

” ….TL tutarındaki katkı kredisi borcumu ödemiş bulunuyorum, yaptığım ödemeye ilişkin banka dekontu ektedir, hakkımda başlatılmış olan icra takibinin durdurulmasını bilgilerinize arz ederim…..” şeklinde.

Bu ekranlar her ayın 15’inde güncellendiği için o yazının hemen kaybolmasını ya da ödediğiniz tutarın hemen düşmesini beklemeyin, 15’inden sonra bir kontrol edin. Mesela siz ayın 20 sinde gereken borcun tamamı olan 5 lirayı odediniz, ancak bu ödeme ekrana gelecek ayın 15’inde yansıyacağı için, gelecek ayın 15’ine kadar ekranda o 5 liranın üzerine faiz gelmiş gibi siz ödeme yapmış olsanız dahi arttığını görebilirsiniz ancak gelecek ayın 15’inde yapılacak hesaplamada ayın 20’sinde yaptığınız ödemeden sonraki faizler otomatikman düzenlenecek ve düşülecek o yüzden heyecan yapmayın, ekranın güncellenmesini bekleyin ya da çok tereddüt ederseniz. Kredi Yurtlar Kurumu’na bahsettiğim dilekçeyi verebilirsiniz.

Ödemeleri bazı arkadaşlar maliyeye yapmış ancak tavsiye etmiyorlar, ödemeler konusundaki ipucu ise şu: T.C. Ziraat Bankasına ödeme yapın ve dekontları saklayın.

Aşağıda kredi numaralarınızı öğrenebileceğiniz, öğrendiğiniz numaralar ile borcunuzu sorgulayabileceğiniz bağlantılar bulunmakta. Bir ipucu vereyim.

Borç sorgularken şöyle bir adrese gidiyorsunuz.

http://www.kyk.gov.tr/Yurtkur/katkiGeriOdemeBilgisiGetir.do?kKrediNo=******&tarih=19/08/2010

Mesela ben ay sonuna kadar bu parayı ödeyemeyeceğim ama ay sonunda gelecek faizlerle ne kadar ödeyeceğimi ise bilmiyorum nasıl öğrenirim diyorsanız, yukarıdaki adresin tarih kısmını ay sonuna göre ayarlayıp değiştirerek o adrese gidebilirsiniz. Böylece gelecekte yapacak ödemelerdeki durumu da görmüş olursunuz. Tekrar hatırlatıyorum ekranlar 15’inden 15’ine güncelleniyor.

YENİ GERİ ÖDEME BORÇ SORGULAMA

ÖĞRENCİYE ÖDENEN ÖĞRENİM KREDİSİ/BURS SORGULAMA

ÖĞRENCİYE ÖDENEN KATKI KREDİSİ SORGULAMA

konu ile ilgili kyk genel müdürlüğüne gittim, üzerinde aşağıdaki bilgiler yazan bir kağıt verdiler, size de yardımcı olacağını düşünüyorum.

ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE:

KREDİLERLE İLGİLİ DAİRE BAŞKANLIĞIMIZ AŞAĞIDA YAZILI ADRESTE BULUNMAKTADIR.

KREDİ VE HARÇ BİNASI:

SİYASAL BİLGİLER FAK. KARŞISI

CEMAL GÜRSEL CADDESİ NO:61 CEBECİ/ANKARA

TELEFON : 0 312 363 87 70 -71- 72

“Kredi Yurtlar Kurumu Öğrenim, Katkı Kredisi Borç No Sorgulama” için 81 yorum

  1. ben gerekli siteyi bulamadım yardımcı olursanız çok sevinirm acil cevap lazım çünkü sabah kyk’a dilekçe göndereceğim.okuduğum üniversitede bulunmadığım için öğrenci belgemi arkadaşım bulunduğum şehre fakslayacak ben o faksı posta ile göndersem kabul olur mu aciiiill :S

  2. benim öğrenim kredim 7 haziran 2010 da kesildi okul bittiği için fakat geri ödeme tarihi önceleri eylül 2012 görünürken gecenlerde yeniden baktım bu sefer 1 nisan 2010 diyor nasıl olur? ben kredi alırken nasıl geri ödemeye başlarım? üstelik 300 milyon faiz binmiş ben şimdi napabilirim? arıyorum kimse açmıyo telefonları mail gönderdim geri dönen olmadı ankaradayım kredi ile ilgili büroya mı gitmeliyim? teşekkürler

  3. 2004 2005 ögretim gördüm bu yıl içinde başbakanlık bursu çıktı başbakanlık bursu aldım 2005 yılı sonunda okulu bıraktım. 2005 2006 yılı içinde başvurum olmadıgı halde adıma ögrenim kıredisi çıkartılmış şu anda adıma vergi dairesinden ödeme emri çıkartılmış. araştırmalarım sonucunda k y k tarafından bana hesap nosu veriliyor ziraat bankasındada böyle bir hesap bulunamıyor.lütfen yardımcı olun

  4. benim elime cumartesi günü öğrenim kredimin geri ödenmesiyle ilgili bir yazı geldi, borcumun 7 iş günü içerisinde ödemezsem haciz için gerekli işlemlerin başlayacağı söyleniyor. borcumun bir kısmını ödemiştim ama bir süredir ödemiyordum. üstelik borç ödeme planımın sonuna gelmemiştim, mart ayında taksit sürem bitiyor. şu anda bana gönderilen borcun tamamını da ödeyecek durumda değilim, ne yapmam lazım?

  5. arkadaslar benim katkı kredısı borcum vardı 2007 yılında bır kagıt geldı avukatta oldumu oğrendım o gun ben tum borcumu odedım simdi yıne bır odeme emrı geldı ıkıye katlamıs bır halde elımde dekonta yok nerden bılıyım aradan 4 yıl gecmıs

  6. merhabalar, benim tc numaram da kayıtlı değil. http://……………www.kyk.gov.tr/YENI_GRODEME/geriOdemeKimlikBildirimEkle.do# ………….. bu sayfadan kaydetsemde kayıt gözükmüyor böylece borcumu ödeyemiyorum .zaten mevcut tel nodan ulaşmanın imkanı yok. yardımcı olursanız sevinirim.hiçbişey yapamıyorum. şimdiden teşekkürler….

  7. merhaba ben aksaray üniversitesi 2 yıllık bilgisayar programını bitirdim.bu süre zarfında sadece 2.yılda öğrenim kredisi aldım.son ödeme tarih üzerinden yaklaşık 6 ay geçti ben son ödeme zamanı dolmadan doğu akdeniz üniversitesine başladım ne kdar faiz alırlar ya da ne yapmam lazım benim aldığım para 1 yıl da 1.600tl idi.

  8. bu benim hesabımım nezamana kadar yatırmam gerekiyor yatırmam gereken para burs ve ögrenim kıredimi yoksa sadece ögrenim kıredesimi bunu ögrenmem gerekiyor parayı yatırmam lazım cevap bekliyom

  9. bu benim hesabımım nezamana kadar yatırmam gerekiyor yatırmam gereken para burs ve ögrenim kıredimi yoksa sadece ögrenim kıredesimi bunu ögrenmem gerekiyor parayı yatırmam lazım cevap bekliyom

  10. BENDE ÖĞRENİM KREDİSİ ALDIM VE YAPILANDIRARAK TAKSİTLENDİRDİM ÖDEMELERİMİDE DÜZENLİ OLARAK YAPIYORDUM YALNIZ SON 2 TAKSİTE GELDİĞİMDE YAPILANDIRMADAN ÇIKMIŞ OLDUĞUM ANLAŞILDI .ŞİMDİ NE YAPACAM BİLMİYORUM BİLGİLENDİRİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM..

  11. herkese merhaba.ben burs alııyorum ama ödeme bilgilerimde geri ödeme tarihi olark 2016 gösterlmiş burs geri ödenmiyor die bliyordm ama.. biri bana bilgi vereblrmi?

  12. slm.
    katkı kredisini izmir dokuz eylül vergi dairesine yapılandırıp peşin ziraat bankasına ödedim.katkı kredisi borcum dokuz eylül vergi dairesinde görünüyordu kyk nın sitesinde . Ödemeyi yaptıktan 1hafta sonra izmir yamanlar vergi dairesinden aradılar katkı kredisi borcunuz bize bildirilmiştir diye. Şimdi borcum kyk nın sitesinde yamanlar vergi dairesinde görünüyor ve vergi dairesinden eve mektup geldi borcunuzu yapılandırın diye. Bu durumda ne yapmalıyım katkı ziraat bankasından aldığım dekont elimde mevcut.

  13. slm ben öğrenim katkı kredilerimi 2009 da ödemeye başladım ilk 4 taksidini ödedim 4 taksit kalmıştı ödeyemedim şimdi vergi dairesinden ödeme emri gönderilmiş yapılandırmışlar sorularımdan biri ödemeleri erteletme imkanım varmı?vergi dairesinemi ödemeliyim?ödemezsem nolur? şimdiden teşekkürler.

  14. yapmış olduğum toplam 12 ödemeden 2 tanesinin ödemesini 10 güner kadar geciktirmiştim. tahsil edilmek üzere bildirilmiştir yazısı bendede görünüyordu. şuan tüm ödemelerimi banka aracılığı ile yaptım hatta alacağım bile sistemde (-0,49 tl)görünüyor. sormak istediğim borcumu fazlasıyla yatırmış olmama rağmen, sorgulama ekranında öğrenim/katkı kredisi borcu yoktur yazısı neden hala görünmüyor. bunun için ne yapmalıyım

  15. @faysal bir arama yaparsan, neler yapacağın, ilgili dilekçe örneği ve nereye göndereceğin, o yazının nasıl gideceği hepsi yazıyor!

  16. ayrıca 4 sene boyunca alıcagım para 11.000 civarındayken 14.250 gıbı bır rakam kafamda soru ısareti olusturdu lütfen yardımcı olun bana

  17. Merhabalar, arkadaşlar çok ciddi anlamda yardıma ihtiyacım var. webdr yazılarını okudum ama tam olarak bana gereken açıklamayı alamadım. Senden ricam bana yardımcı olman. Ben 2009 yılından beri ara ara gereklı borcumu faizleriyle birlikte yatırdım. Dekontlarımdan 2 si eksik ama internette borc sorgulama kısmında yatırdıgım tutarları gecıkme faizleriyle görebiliyorum. Ögrenimde son olarak 518 lira borcum görünüyor. Borcumun son ödeme tarihi Eylülün 30’u.
    Katkı kredisi 123,88 lira olarak görünüyor.
    Bugün işim oldugu için bankaya gidemedim. Bi arkadaş gidip Ziraat Bankasında borcumu ödemek istemiş fakat bankadaki görevliler borcun vergi dairesi tarafından tahsil edilecegini yazmıslar. Arkadaş vergi dairesine gidip 245 lira yatırmıs. Vergi dairesindeki yetkililer de borcumun 1350 lira oldugunu söylemisler. İnanın ben anlamadım bu işi. Ben 518*123 lira borcum var diye dusunurken adamlar bana 1,300 lük borc cıkarıp bunun 245 lirasınıda tahsil etmisler. Lütfenn yardım edin bana napmalıyım şimdi?

  18. ya nerden öğrenci olduk nerden bu borç tuzağına saplandık.okuduk bişeyde olamadık.sadece 2 taksidi geçirdim diye yapılandırmayıda iptal ettiler.ya faizinide alıyosunuz niye iptal ediyorsunuz taksitlendirmelerimizi.biliyolar tümünü birden ödeyemeyeceğimizi hergün faiz alırız diyolar ödemedikçe.ya şimdiki öğrencilere o kadar burs veriyolar bizden aldıkları faizlerle devlet işte anlamıyoruz.

  19. ben halan unuverste okuyorum basbakanlık çıktı 4 zayıfla donem tekrar edıyorum gerı odemelıye donmusmudur bursu ıptal ettrsem okul bıtınce 2 yıl sonra taksıtlemı yoksa pesın mı odıyecem bılgınız varsa benımle paylasırmısınız şımdıden tesekkurler

  20. Merhaba,
    Üniversite’de aldığım öğrenim ve katkı kredisi borçlarımın tamamını son yapılandırmadan yararlanarak ödedim. Kyk’nın da sitesinde borcum görünmüyor fakat,bugün icra mektubumu geldi. İnternette bulduğum tüm telefonları aramama rağmen kimseyle görüşemedim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar cevap yazarlarsa çok sevinirim.

  21. Ben kredi borcumun tamamını vergi dairesine ödedim ancak kyk sorgu ekranına baktığımda hala borç görünüyor.Ve gecikme zamlarıda ekleniyor.Bir ay geçti ama hala güncelleme yok acaba ne yapmalıyım yardımcı olursanız çok sevinirim.Şimdiden teşkkrlr…

  22. kısa bir süre sonra askere gideceğim ondan dolayı aldığım krediyi ödeyemiyorum ne yapmam gerek

  23. şunu bir türlü anlamıyorum. yapılandırılmış taksitlerimi ödedim..elimde dekontlar var..ama insanlık hali bu ya. 3 tanesi eksik..o zamanlar bilmiyorum tabi devletin bu kadar ters köşe yapıcağını.sonra akıllandım düzenli olarak sakladım. ama bu ödeme taksit planı(geri ödeme bilgileri)n de açıkça görüyorum ki ben devlete ödemişim ödiceğimi.hesaplanan toplam 947.14 ödenen toplam 948.tl yani benim ondan alacağım var.aman kalsın o kuruşlar.bu katkı kredisi arkadaşlar öğrenimi yazmaya elim varmıyor..yani ekranında belli alacak verecek…ne diye dilekçeyle ,telefonla uğraştırırsın bizi! devletsen yap hesabını kitabını neyse borcumuz ödeyelim.sevindim oh yapılandırdım şu borç bi bitsin kurtulucam diye…hoooop bu severde vergi dairesine borçlusunuz diye ibare çıkıyor..inanın ilk taksitlendirdiğimde böle bişey yoktu..bu kazığı sonradan soktular.neyse nalet olsun dedik gittim 453 tl de oraya ödedim.ama hala kırmızı puntolorla kocaman kocaman uyarı veriyor..yahu incele bak ödememi yapmışım..sil o ekrandan o yazıyı…adresim değişti dilekçe yazdım, vergi dairesine ödeme yaptım makbuzu fotokopisini çektim dilekçe yazdım..düzeldimi HAYIR! şimdide elimde olanların fotokopisini çektirip dilekçe yazıp tekrar postalıcam..size borcum kalmamıştır diye…ne saçma iş ya…burnumdan geldi..bilseydim böyle olucağını bankadan kredi çeker trink diye öderdim kuruma..bankaya borçlu kalmak daha iyi ya..bakalım bundan 5 sene sonra neler çıkıcak, ne borçlar ödicem.hiç şaşırmam doğrusu..şunu bilirim şunu söylerim yanlış coğrafyada dünyaya gelmişim..nalet olsun bu düzenbazlıklara… Türk olmaktan gurur duymuyorum artık..nefret ettirdiler.o öğrenimi aldığım günede lanet olsun..ihtiyacım vardı aldım..ama bilseydim böyle saçmalıklarla uğraşıcağımı aç kalsaydım daha iyiydi. TC DEVLETİ = TEFECİ

  24. arkadaşlar ben 2003-2007arası öğrenim aldım. 2yıl sonra ödeneceğini biliyordum fakat ödeme planını bekledim.ödeme planı gelmedi bugün 7 gün içinde ödemem gerektiğini gösteren tebliğat geldi.tebliğatta ev adresinin yanlış olduğunu gördüm ne yapabilirim

  25. mrhb. arkadaşlar ben 2005 ila 2007 yıllarında öğrenim kredisi aldım fakat hiç ödeme yapmadım. tc. numaramdan borcum görünuyor, fakat bir icralık durum felan söz konusu olmadı hatta yazı bile göndermemişler. herhangibir işte de calışmıyorum yani kendi işimizi yapıyorum beklemede kalsam mı ödesem mi bu parayı. bilemiyorum…

  26. kızımın öğrenin kredisini iptal etmek istiyorum katkı kredisini alacak ne yapmam lazım aldığı kredileri nasıl geri ödemesi lazım seneye yeniden burs müracaatı yapabilirmi

  27. LANET OLSUN ALDIGIM PARAYA BUKADAR İLGİSİZ ALAKASIZ Bİ İŞLETME GÖRMEDİM BEN. ARIYORUM 1 YILDIR TELEFONLARA CEVAP BİLE VEREN YOK HELAL OLSUN SİZİN GİBİ YURTLAR KURUMUNA

  28. Ben borcumu yapılandırdım aksatmadan ödedim. 6 taksite bölünmüştü hepsini zamanında ödedim ve dekontları bende. Fakat banada ödenmemiş borçlarım olduğuna dair mektup geldi. Siteden baktım 2,92 tl lik bir borç görünüyor bu borç için gelmiş olabilir mi?

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre lang="" line="" escaped="" highlight="">